نرم افزارهایی برای کنترل استفاده از فضای مجازی

نویسنده: ادریس رنجبر
آخرین به روزرسانی: 03 فروردین 1403
نرم افزارهایی برای کنترل استفاده از فضای مجازی

سلام دوستان من ادریس رنجبر هستم و در این مقاله قصد دارم شما را با چند تا از بهترین نرم افزار های مدیریت زمان در گوشی های موبایل آشنا کنم و به شما کمک کنم تا وقتتون رو با چرخ زدن توی نرم افزار های رسانه های اجتماعی (social media) مانند اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، واتساپ، لاین، وایبر و… هدر ندین. خب با من همراه باشید.


تحقیقات نشون میده بیش از ۷۱% از کاربران موبایل موقع خواب گوشی های همراهشون رو نزدیک خودشون در دسترس دارند. جالبه بدونید به طور میانگین ما روزانه ۱۵۰ بار در روز به موبایلمون نگاه میکنیم. 
منبع: androidpit

همونطور که میدونید زمان مهم ترین سرمایه ی زندگی ما انسان هاست. چیزی که شاید خیلی قدرش رو ندونیم. خیلی از ماها امروزه با پیشرفت تکنولوژی و زیاد شدن نرم افزار های اعتیاد آور مثل Facebook و Instagram مدت زمان زمان زیادی رو تو طول روز از دست میدیم. لحظاتی که از دست رفته و هرگز باز نخواهند گشت. بدتر از آن اینکه تاثیرات منفی غیر از اتلاف وقت هم دارند. مثلا یکیش همین محتواهای کنترل نشده و منفی و یا حتی شایعات و بعضا دروغ هاییست که هرروز می بینیم منتشر می شود.

نرم افزار های مدیریت زمان

نرم افزار instant

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های مدیریت زمان و فعالیت های ما در گوشی های اندروید است. این نرم افزار نه تنها زمان استفاده شما از فضاهای مجازی یا همون Social media رو به شما نشون میده و برای مدیریت فعالیت ها و زمانتون مناسبه بلکه فعالیت های دیگه مانند مسافرت هایی که میرین، مکان های که دیدن می کنین و خوابتون رو هم کنترل می کنه. تو این نرم افزار شما می تونید مدت زمانی که میخواین در روز از گوشی استفاده کنین رو وارد کنین و بعد از سپری شدن اون بازه نرم افزار به شما یک هشدار میده و میگه که شما امروز از مقدار معین شده بیشتر استفاده کردین. البته این نرم افزار نسخه ی Pro یا حرفه ای هم داره که توش همه ی امکانات باز هست و میتونید استفاده کنین اما توی نسخه ی رایگانش یکسری امکانات محدود شده.

لینک دانلود

 

نرم افزار Forest

 این نرم افزار به شما کمک می کنه تا روی کار یا پروژه ای که دارین تمرکز کنین. با استفاده از تکنیک معروف Pomodoro، این نرم افزار شما رو با استفاده از تلفنتون مسئولیت پذیری بیشتری میده و به شما کمک میکنه روی چیزهای مهم زندگی خودتون تمرکز کنید. با استفاده از یک ایده خلاقانه، این نرم افزار باعث میشه شما درختی بسازید که رشد میکنه البته اگه بتوانید به جای چک کردن گوشیتون روی کار تمرکز داشته باشید. در نهایت، یک رویه کار موثرتر و یک جنگل پر از درخت خواهید داشت.

لینک دانلود

 

نرم افزار quality time

برنامه ای که فقط تو Google play بیش از یک میلیون نصب فعال داره و بیشتر استفاده کننده های این نرم افزار از عملکردش رضایت داشتن و رتبه ی ۴ ستاره گرفته. تو این برنامه امکان تنظیم کردن یک بازه بعنوان محدودیت استفاده از گوشی وجود داره. این برنامه به شما آمار میده که توی روز، هفته، ماه و یا سال چه مقدار از گوشیتون استفاده کردین. با این نرم افزار می تونین مقدار زیادی از اعتیادتو به گوشی و اینترنت بکاهین.

لینک دانلود

ساختن آموزش خوب و باکیفیت زمان‌بر و هزینه برداره. اگه دوست داری از من و آموزش های برنامه نویسی و لینوکس به زبان فارسی حمایت کنی اینجا کلیک کن 🌹🍵